My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Wednesday, March 30, 2011

OK...GO!! n SHOOT doa dari jauh...!!


airmata peneman ku tika itu...deras...membasahi pipi..
malu pada sahabat(ain...wani...n kila..)
mereka setia menjadi pendengar...wah....syukran!!
(setia mendengar lagu See You Di IPT masa ni..hehe)

ok,flashback..^_^

"mak...makucu xdpt hantar mak dgn bapak gi umrah....ada test.."
sedihnya...
fuh,derasnya hujan...petir...guruh pun ada..PAKEJ!.

DENGAN LEMBUT SEORANG IBU MENJAWAB...
"makucu...nak buat macam mana...test tu lagi penting...study tu lagi penting..."
(walaupun pada saat itu aku dapat rasakan ibu juga merasa apa yang ku rasa...PERPISAHAN SEMENTARA ITU MENYAKITKAN...)

"mak......."
lantas ibuku menjawab....
"mak harap Allah permudahkan segala urusanmu anakku..."
subhanallah..
subhanallah...kenapa dia setenang itu....??
AKU CINTA DIA!!

aku tidak kuat...mereka ialah 'penembak' doa ku di kejauhan...
tapi...aku tiada kekuatan untuk menolak perancangan Allah...

sehinggalah...

"areen....test untuk practical electro hari selasa!!yeah!!!"
"areen boleh balik...."

dan lafaz alhamdulillah lantas ku ucapkan...SERIUS,ibu dan ayah menge'shoot' doa tepat pada masanya..tiada hijab!!

ish..dari tadi asyik shoot,shoot,shoot jer..kenapa eh??huhu..
sebab tiru watak Atikah dalam novel Terasing,Hilal Asyraf...peribadi seorang isteri yang solehah kepada suami,Saifullah nama diberi..bila Saifullah memberi cadangan,lantas Atikah akan melafazkan..."OK,SHOOT!!"
mungkin boleh praktiskan bila suatu hari nanti pada zauj mungkin............................................^_^

back to the story..
entahlah..banyak sangat perkara yang Allah beri..tanpa diduga...syukur..
ku berharap aku tidak akan menjadi golongan yang sombong untuk melafazkan kalimah syukur itu...ALLAH KAN SAYANG KITA....jadi...tidak perlulah mengejar cinta manusia yang tiada kepastian...kerana cinta itu akan hadir dengan sendirinya...aku sedang menjaga hatiku...~

"Betapa syukurnya di hatiku
Segala impian menjadi kenyataan
Terpancarlah cahaya gemilang
Kini kejayaan di genggaman.."

end of song CUDIPT...THEN TO JANNAH TOO...~


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...