My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Saturday, March 26, 2011

kepada kaum muslimin..

assalamu'alaikum...
post kali ni adalah karya 'copy n paste' dari shbt...^_^
*tapi dah mintak izin dulu...:)
jujur,aku suka dengan penulisan ini..
terpana sebentar..
JOM BACA!!

pabila muslimah berkata.."kami rimas denganmu wahai muslimin!"

Bismillahirrahmanirrahim...

Untuk apa saya bina tajuk seperti di atas?
saya anti lelaki? ....oh tidak...
benarkan muslimah rimas dengan muslimin?...hm...kadang-kadang...bila tak kena caranya... itu saja...
ramai pula muslimin yang bertanya pada saya tika saya katakan perkara ini suatu ketika dulu...

"apa yang telah kami kaum muslimin lakukan? apa yang membuat kaum muslimah sepertimu rimas dengan kami?'

(^__^)...
jangan risau wahai akhi sekelian...
tak ada apa yang perlu kau risaukan..andai kau tidak melebihi keterbatasanmu...kau tak terlanjur dalam perlakuan dan tidak pula berlebih-lebihan dalam perbuatan...

******
hasil perbincangan dan temu bual saya bersama beberapa orang sahabat muslimah, dan mereka turt mengakui,..adakalanya berasa 'sedikit' terganggu dengan muslimin...
ini antara sebab-sebabnya,.. maaf ya muslimin andai ini menyentakkan hatimu... tapi, ini cuma luahan hati kami,muslimah..


******
"anti ni baik la...untung nya sesiapa yang dapatkan hati anti...ana pun selalu berdoa supaya dikurniakan seseorang seperti anti"

"awak miliki ciri-ciri wanita solehah yang saya cari"

"cantiknya awak"

"moga akhlakmu sentiasa terpelihara dan indah, seindah rupa parasmu"

"anti doakan ana ya,..moga-moga ana dikurniakan zaujah yang solehah dan istiqamah berjuang, seperti anti..hehe"


******
wahai kaum muslimin...
bukan kami katakan tidak boleh...bukan kami melarang antum semua memuji kami begitu...
tapi, ketahuilah bahawa kami rimas...kami rimas untuk menerima semua itu...
kami ini bukanlah bertaraf solehah...Insyaallah, kami berusaha ke arah itu...
janganlah engkau berlebih-lebihan memuji...
pujian itu bukan untuk kami...
tidak selayaknya kami terima pujian-pujianmu itu...
panjatkanlah segala kepujian hanya untuk DIA...MAHA PENCIPTA..kerna DIAlah yang mencipta kami semua, kaum muslimah..

kerap juga kaummu, muslimin memuji-muji ketulusan hati kami,..
keelokan adab kami...
tapi tahukah kalian, saat anda memuji kami secara terang-terangan begitu, hati kami telah kau heret ke arah kelalaian..
kami lalai, kami terbuai dengan pujianmu..kadang-kadang hingga timbul sifat riak...

"oh, begitu rupanya pandangan lelaki terhadapku..(^__^)"..

ALLAH,..
maafkan kami wahai kaum muslimin..
kami tahu niatmu baik...tapi, simpanlah pujianmu itu...
tolonglah kami..
kalau rasa nak puji, pujilah diam-diam...
bimbinglah kami,..janganlah hanyutkan kami...

****
eh, kejap-kejap...

"saya faham maksud dia,..dia nak saya tahu dia berkenan kat saya..aduhh..apa saya nak buat?? malu lah...Insyaallah saya cuba jauhkan diri dari dia..saya takut dia berdosa"..luah seorang sahabat muslimah...

******

attention:!!
kalau dah berkenan, masuk sajalah...buat apa nak lauh-luah perasaan macam tu!!! dia terima atau tidak, itu hak dia,..yang penting kita telah cuba untuk dapatkan seseorang yang dirasakan terbaik...kan??!!

******

maaf andai post kali ni agak kurang sesuai dan mendatangkan rasa tidak puas hati, terutama bagi kaum muslimin...
betulaknlah saya andai tersalah...

sekadar pandangan..moga bermanfaat...

wallahualam...

3 comments:

areen_فراشة said...

love this post...=)

EsPiRaNzA said...

andai kaum muslimin memahami apa yg ada di hati kita..hmm..~

areen_فراشة said...

cinta Allah di hati....:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...