My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Tuesday, March 8, 2011

air mata itu kacak..

Terimbau saat ibu menelefon ku sebentar tadi..
Uish,telepati seorang ibu dan ayah memang kuat.Tau2 je ank dia ni tengah homesick syadeeeeeed!cepat2 je call fon...

"mak...bila nk pi umrah??makucu nak ikut.."tanyaku lembut.(nada sedih)
"la...makucu mana boleh ikut..kan nk periksa.klau mak boleh,mak dgn bapak memang nak bwk makucu sekali.tp,x terfikir pulak nak pergi hari time makucu dah cuti.jawab ibuku penuh kasih sayang.

"jadi maknanya,time final exam nnti,mak dgn bapak xde??"

serius...tiba2..
mengalir jernih setitis kerinduan..T_T
tenang saat aku melepaskan pada ibu..
awlnya,aku ingin berbohong namun naluri seorang ibu itu kuat!
x ku sangka,doa pula yang dikirimkan.Subhanallah...aku punya cinta yang indah..bahagia sungguh saat itu!!
yaAllah..patutnya aku perlu gembira atas pemergian itu..bukan dengan menangisi saat perpisahan berlaku!
mereka pergi untuk menemuiNya...pemilik cinta sejati..hanya untuk melaksanakan ibadah..

ALL PRAISES TO ALLAH..
LOVE THEM SO MUCH..
MY FIRST LOVE..
BRING ME TO JANNAH!!
dia..sang rama-rama
terbang bebas..namun bekalannya harus cukup untuk ke destinasi Ilahi...
rama-rama yang menjadi hiasan taman2 cinta Ilahi..
indah..menarik..namun,malu itu masih menjadi benteng~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...