My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Saturday, March 19, 2011

mungkin tiba giliranku

"areen............"lembut dia memanggil namaku.
lontaran senyuman sempat ku lepaskan padanya.manis juga mungkin..^_^
hanya untuk dia,insan bernama sahabat..=)
usai menunaikan solat asar tadi,entahlah aku rasa 'waktu untuk aku pergi' telah tiba...tiba2 perasaan bhw Dia akan memanggilku pulang...

bersedia untuk KEMATIAN..~

*FLASHBACK..

"areen ni nmpk pelik la hari ni....risau wani...tiba2 jer bt benda yang pelik.x penah2 kalau balik kelas nk salam,peluk org..ish"
aku hanya mendengar...tersenyum=)
respons darinya hanya,seraut wajah yang penuh dgn tanda tanya...
wani,wani...

"mana ada apa2,areen ok jela....tiba2 je rasa yang areen akan pergi...jom solat asar dulu.then,kita g econsave sama2 eh.hehe"

aku punya tempat untuk Dia mengingatkan aku soal kematian..tiada lafaz lain yang mampu ku ucapkan selain alhamdulillah..
namun...aku sedar,aku tidak punya banyak waktu untuk terus melihat wajah semalam sebagai satu iktibar...
pandang di hadapan yang penuh dengan kepastian...~
please,biarkan imanmu menang untuk kali ini!!

love to be somebody for Islam,ummah,family,and friends..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...