My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Monday, March 7, 2011

seperti Asiah Yusra..


Asiah Yusra..
watak yang aku kagumi dalam novel Tautan Hati...
beliau sangat kuat dalam melawan nyanyian cinta Umar..
lantas hanya doa di ucap hanya untuk si jejaka..
walaupun dalam hati,bunga cinta itu wujud untuk Umar...
namun,cinta Allah masih membatasi..
tetapi..takdir Allah tetap menemukan dua hati...=)

dan aku???entahlah...tidak layak untuk di gelar mawar berduri..
belum puas aku untuk mencintai diri sendiri..
tidak bermaksud saat aku menulis ini,aku mengalami kisah spt Asiah Yusra..(siapalah sy...hehe.Yusra tu cantik..sopan..solehah..sy??huhu)

walaupun ujian itu pernah hinggap kala iman di uji..
cinta ibu dn ayah tetap di hati..

ada seorang akhawat pernah melafazkan(shbt yang faham situasi aku tika itu,peneman saat ku lemah)
"areen...ujian itu sbnrnya hanyalah bertujuan ingin merampas cinta Allah dalam hati areen.anggap itu pengganggu cinta sejati mu shbt!!"

syukran to Azimah Adzfar...
alhamdulillah..aku dikelilingi shbt2 yang soleh dan solehah...
penguat aku untuk terus melangkah..
istikharah jalan penyelesaiannya...FULLSTOP.
mohon petunjuk yang terbaik dari Allah..
perjalanan ku masih jauh..
menjadi ahli fisioterapi yang berjaya itu yang ku tuju..
ditambah dgn seorang muslim yang dapat menjadikan Islam sbg cara hidup..
aku perlukan bimbingan..
perang dalam diri sudah lama bermula!!!

bagiku..apa ada pada wajah,yang penting keimanan di hati..
bukan menginginkan yang sempurna,hanya ingin yang berusaha ke arah yang terbaik kerana aku juga manusia biasa..
tiada istilah seorang imam,hafiz,mahupun ustaz untuk ku pilih..
aku masih insan biasa..
andai kena pada cara dan tujuannya,insyaAllah Allah pasti tunjukkan jalan keredhaan..

tembak doa dari jauh!!

Drpd Abu Hurairah r.a bhw Rasulullah s.a.w bersabda yg bermksud:
"Setiap bani Adam memiliki peluang untuk berzina.Kedua-dua mata itu berzina dan zinanya adalah melihat.Kedua-dua kaki juga berzina dan zinanya adalah dengan berjalan.Mulut juga berzina dan zinanya adalah dengan mencium dan hati itu juga berzina dan zinanya adalah hawa nafsu dan angan-angan.Tetapi kemaluanlah yang akan membenarkan atau mengingkari zina tersebut."(Riwayat Ahmad)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...