My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Friday, April 1, 2011

biarkan cintamu berkata tidak!

nasihat untuk puteriku....

Wanita yang suci ialah wanita yang dijaga oleh Allah..Tidak sedikitpun Allah membenarkan mana2 lelaki menyentuh dirinya mahupun hatinya..
Kerana Allah itu ialah keramat cintanya..
Tetapi andai kita bergelumang dengan cinta lelaki,
dimanakah Allah untuk menjaga kita??
berwaspadalah dan janji Allah itu pasti..
wanita yang baik untuk lelaki yang baik dan begitu jugalah sebaliknya..
tetapi AKU???aku tdk layak untuk itu..


dan biarkan cinta mu berkata tidak!!!

aku cinta mereka...sahabat akhawat yang ku sayangi..
terima kasih atas pesanan ini...

aku bangga melihatmu derita dalam perjuangan..
dari melihatmu gembira dalam kelalaian...
aku bangga mendengar tangisanmu kerana pengorbanan..
dari melihat tawamu dalam pengkhianatan..
aku bangga andai dikau mati dalam medan kebenaran..
dari hidup dalam kesesatan..
kerana..
muliamu bukan pada pangkat dan harta
tetapi hanya kerana Islam...~

p/s:aku perlu untuk menjaga hati demi meraih cinta Allah yang pasti...shoot doa dari jauh!!

2 comments:

.:Diyana:. said...

macam kenal ayat je tu..hehe...

ok ukht,saya panah cinta kerana Allah dari jauh juga ya!

~Ismiey Nur~ said...

syukran3 ukhti....=)
areen syg dyana...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...