My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Saturday, April 2, 2011

abaikan post ini~


kata-kata yang ku peroleh dari seorang sahabat...

"cinta kpd makhluk Allah adalah fitrah..tapi..bagaimanakah cinta kita kpd makhluk Allah itu saat ini?? adakah ia sedang menjadi alat untuk kita lebih dekat kpd Allah?? atau..adakah ia sedang menjadi matlamat yang kita damba-dambakan sehingga melupakan Allah?"(Anisah Jaafar,2011)hehe...^_^

pastinya tidak...aku tidak inginkn cinta itu...
sebagai khalifah di bumi Allah ini,kita perlu sedar apa matlamat kita yang pasti..
aku sering didodoikan dengan mereka yang hidup penuh dengan warna warni cinta..


andai perasaan itu wujud,nama Allah pasti menjerit di laungkan agar keimanan itu tegak berdiri melingkar di tangkai hati...itulah cinta Allah..takut ianya tersasar!

"Andai aku inginkn lelaki yang baik menjadi zaujku, pastinya aku juga perlu menjadi wanita yang baik untuknya. Bukankah Allah telah menjanjikan lelaki yang baik itu untuk wanita yang baik?

Tidak kunafikan fitrah sebagai manusia,aku pasti memiliki perasaan untuk menyayangi dan disayangi. Namun setiap kali perasaan itu datang, setiap kali itulah aku mengingatkan diriku bahwa aku perlu menjaga perasaan itu karena ia semata-mata untuk zauj ku nanti....

Allah telah memuliakan seorang lelaki yang bakal menjadi suamiku untuk menerima hati dan perasaanku yang suci. Bukan hati yang menjadi labuhan lelaki lain. Engkau berhak mendapat kasih yang suci dariku....
"demi untuk menjaga hati...."(azreen arof,2011,12.52pm,kuala selangor)

memilih....

*untuk mengingatkan aku dan mereka yang sudi untuk membaca post ini...andai kita tidak sependapat,sila abaikan post ini~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...