My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Tuesday, April 19, 2011

aku mataharimu...


andai semua yang kita lakukan kita sandarkan pada Allah..
telah termaktub dalam surah Adz-Dzariyat ayat 56,Allah telah berfirman:

"Tidak aku ciptakan manusia dan jin itu melainkan untuk beribadah kepadaKu"


menuntut ilmu..makan...minum...bersukan...bekerja..
dan jugA BERUKHUWAH...
semua nya perlu untuk disandarkan pada Allah..
indah kan??cuba anda rasa....sweeeeet...=)

"kita ini diciptakan hanya untuk Allah...
cinta pada Allah adalah tujuan..destinasi yang pasti..."

malam yang hening ini..
aku cuba untuk merenung..
merenung kembali perjalanan aku sebagai hamba..
aku berhadapan dengan pelbagai persoalan..
ANTARANYA IALAH...
PERSOALAN BERKAITAN PERSAHABATAN...Ukhuwah...
selepas cinta Allah..Rasulullah...ibu dan ayah..keluarga..
golongan yang terakhir yang menjadi pemilik cintaku ialah

AWAK!!!!!
SAHABAT SAYA...

"areen........bantu saya...saya betul-betul lemah.."ku lihat ada titisan jernih mengalir..
aku hadir untukmu sahabat...
aku ingin menjadi mataharimu...

yaAllah..aku rindu..
aku rindu pada mereka...serius...
sahabat di Kisas...:'(
SMKDH...
Matrix Melaka(ain,hafe,ina,kak dijah dll....)
shbt seperjuangan dalam JPP(kak nisa..nisah..kak ema..munira..kak atim..ain..tasha..kak piuz..tasnim...hana..dan juga encik khai)
dan kini...
satu ukhuwah yang baru..
sahabat2 di UITM..

jangan asingkan aku....~

di sini..aku titipkan puisi untuk insan yang bergelar sahabat..
kalian ingin tahu,betapa berharganya kalian untukku??
pandang di atas,apa yang menyinari kita??
MATAHARI!!

"matahari bersinar setiap hari..
memberikan cahaya kepada semua kehidupan..walau ada yang mencacinya kerana teriknya ia..
walau ada yang tidak menyukainya kerana ia menghapus malam..
walau ada yang merungut kerana ia mewujudkan bahang..
ia tetap bersinar dan tidak pernah merajuk...(Hilal Asyraf,2011,Matahari)

kerana aku mataharimu...
hanya untukmu..
aku bahagia dengan cinta ini...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...