My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Sunday, April 3, 2011

H.I.D.A.Y.A.H~

doa untuk kali ini..
” Ya Allah, lenyapkanlah dukacita kami, hilangkanlah kesedihan kami dan halaulah keresahan dari jiwa kami.”
pernah suatu ketika dahulu,saat aku baru mengenal apa itu Islam yang sebenar..(dan saat ini juga,aku masih mencari...)

soalan berkaitan iman,islam,dan ihsan menyapa setiap arah!!membuatkan aku jadi takut...(x mampu rasanya membayangkan tika baginda rasul di sapa malaikat Jibril untuk menerima seruan wahyu dari Allah...)cukup tragis saat itu bagi diriku...
satu roh baru yang ditiup dalam setiap aliran darah...itulah namanya HIDAYAH ALLAH..milik siapa Hidayah itu andai bukan milik......................

AWAK!!!

"please lah...aku x lyk la nk dpt hidayah Allah..if one day aku dapat,masa tu lah aku nak buat baik..now,we'll wait n see..."
tersenyum....:)

senario yang kedua,waktu itu,aku duduk bersama seorang sahabat...*rindu padanya...

"saya ni jahat...saya ni hina...masih banyak kekurangan...x lyk nak berdiri setanding dengan mereka yang berilmu tinggi dalam agama..doakan saya yer..."

*shooooooot doa untukmu...

flashback sewaktu pengajianku di KISAS....tertumpahnya cahaya keimanan..

"..seronok bila kita dapat hidup dalam indahnya Islam kan??segala yang kita lakukan pasti indah andai kita salurkan semuanya untuk Allah...caranya,dengan kita hidup dalam satu jemaah..usrah...=)...matlamat kita sama..iaitu menjadikan dunia sebagai satu landasan ke akhirat.."

"di sini(Kisas),bi'ah solehah tu tidak perlu di cari adik2ku...kerana, semua di sini punya kefahaman yang jelas..tetapi,seandainya adik2 akak dh keluar nnt,akak harap adik jgn pernah lupa bahawa adik punya tempat untuk merasai suasana keislaman yang sebenar...seperti mana sabda Rasulullah SAW,mafhumnya:

' Islam itu datang dalam keadaan asing, ia akan kembali asing, maka beruntunglah orang-orang asing (ghuraba) ' (Hadis Riwayat Muslim)
jom jadi orang yang asing tuh...:)

SUBHANALLAH..satu peraturan yang telah di tetapkan oleh Allah...

kenapa kita selalu berfikir,'hidayah belum tiba lagi...'
itu masih dalam ketentuan Allah..Dia berhak untuk memilih hati mana yang layak untuk menerima cahayaNYA...

di situ....Dia ingin melihat usaha kita...amat beruntunglah bagi mereka yang tanpa banyak usaha,Allah telah memilih dia untuk merasai indahnya cahaya hidayah itu....alhamdulillah..all praises to Allah...

episod cinta itu akan bermula...jangan lepaskan ia..
balasan nya ialah syurga...kau layak!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...