My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Saturday, December 18, 2010

setiap kali itu,aku..


aku ingin memulakan bicara hati ini dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim..(lama x menulis...T_T)

menyusuri hari2 yg indah dalam hidupku,alhamdulillah..aku masih lagi merasa indahnya CINTA..

hampir setiap minggu cuti sem ni dhabiskan dgn bercuti bsama keluarga..seronoknya..hehe


tapi..

hidupku pastinya ada saat2 dukanya..masakan tidak,aku nyaris kehilangan 'SAYAP KANAN' ku...
siapa dia 'SAYAP KANAN'ku???
kalian ingin tahu??
'dia' adalah anugerah Allah yg sgt bernilai..
aku sgt2 mencintainya kerana aku yakin 'dia' memang tercipta utkku..(saat ini,terdetik di hati:"aku ingin kita kekal bhagia bsama.."amin..)
dulu..aku tidak mengenalinya..krn bagiku,'dia' hy 'dia' yg biasa..
tak kenal maka x cinta betul x??
melalui 'perantaraan' doa yg ku pohon dari Allah..semakin aku yakin 'dia' ttp milikku jua..syukur..alhamdulillah..
dan 'SAYAP KANAN'ku itu ialah...
IMAN..
serius!!seandainya cuti ini aku tidak gunakan sebaiknya,mengemudi dgn cekap dn penuh berhikmah,tidak mustahil andai aku pulang ke 'sangkar' lama..sayap kananku patah!!lemah!!dan pastinya payah utk aku bertahan..dan bagaimana aku hendak pulang ke sangkar penuh taqwa??
bukankah taqwa itu bekalan ku nnti??
citaku satu
aku..
ingin menjadi burung yg terbang bebas..
hy bergantung pada pasrahnya ketentuan 'Tuan'ku..
terbang..terbang..dan terus terbang..
sampai satu saat..
bebasnya burung itu,pastinya tiada daya..
selama ini penuh dgn girangya bsama...
namun..
ketentuan 'Tuan'nya pasti inginkan dia terbang pulang..
itulah hidup..
manusia mmg hebat ibarat bebasnya burung terbang di udara..(yela..xde traffic jam..berlanggar dgn kayu,rumput2,batu2..hehe..^_^)
mati itu pasti..dan berharap mati dalam husnul khatimah..amin...
salam syg..
*currently at putrajaya...kenduri abg..=)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...