My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Friday, January 7, 2011

cahaya doanya!


doa ibu dan ayah tiada hijab..lebih2 lahi doa ibu!

dan aku yakin,itu lah yang memudahkan untuk aku bejuang menuntut ilmu di sini...SERIUS!!terlalu banyak yang Allah tunjukkan..

SCENE 1:
first2,pengalaman kami naik bas sama2(x pernah ada pgalaman naik bas pergi sekolah),takut syadeeeeeedd..risau tertinggal bas..tapi alhamdulillah,dgn mudah kami naik bas,tup2 bas dah ada depan mata..
sykur!!

SCENE 2:
lepas habis kelas yang pertama dalam sem 2 ni,balik agak awal sebab xde lecture untuk therapeutic,masih dalam kondisi yang awl,berlari~
fuh...penat...(macam anak2 yang berlari riang mengejar pakcik jual aiskrim,tp kami x kisah...huhu,janji bas itu milik kami!)
sedih....
saat cemas berlari dgn penuh kesungguhan,bas pun berlalu pergi...AIN!!WANI....=(
seakan kaca pecah terhempas di lantai...

REDHA~
"kita tunggu je la ye..insyaAllah,bas tu nnt mesti ada.."
x sampai beberapa minit mungkin dlm satu dua minit,bas itu muncul...alhamdulillah...gembiranya!!!
aku yakin,hikmah kami xdpt bas tadi tu sebab,bas tu penuh sgt...pada pndgn Allah,itu bkn yg terbaik untuk kami...mungkin nnt bahaya kalau berdiri...

bas yang terbaru ni,fuh...hanya kami bertiga shj pulang ke rumah!!kosong....cuba anda bayangkan....apakah ini bukan nikmat yg patut disyukuri???hanya kebetulan???

itu untuk ibu dan ayah....dan juga kepada shbt sepelarian norain thambi dan juga syazwani hussain...=)
dan banyak lagi scene yang memerlukan kami sebagai pelakonnya dalam pentas ciptaanNya...milik Allah...sebuah peraturan yang penuh dgn nikmat berkat dari...

cahaya doanya!!!mak....ayah....makucu rindu~

2 comments:

.:Diyana:. said...

mak ucu..makayah mak ucu selalu bukak tenet bace blog mak ucu eh? :D

areen_arof said...

hehe..telepati kuat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...