My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Thursday, January 20, 2011

nasihat untuk puteriku...


pengalaman masa lalu sangat2 membuatkan hatiku menangis..hatiku sakit..
cukup terubat bila Allah membukakan hijab hatiku untuk menangis...all praises to Allah..~
aku sudah berjanji pada ibu..
"emak...makucu akan belajar rajin2 dan banggakan keluarga.."
cukuplah ujian itu dan ini buat jiwa aku kuat..aku perlu lebih tabah..tiada lagi bertangguh untuk usia 20 tahun...mugkin ini azam ku untuk tahun ini...akan ku fahami apa itu erti kekuatan...


BIARKAN MESIR ITU MERAIH TAMADUN KEGEMILANGANNYA!!

kata-kata tn.hj. bahman yang benar2 membuat titisan hangat mengalir dari wajahku..saat itu aku betul2 lemah...sebuah nota kecil yang dikirimkan saat peperiksaan akhir sem 1 di jalankan...latar tempat:dewan peperiksaan

"orang sekeliling akan melihat kita sebagai seorang yang membawa imej Islam..berusaha untuk menjadikan orang lihat Islam itu sesuatu yang indah,benar dan lurus..berusahalah untuk Islam~"

ringkasan dari kata2 pensyarah yang aku kagumi...terima kasih tuan haji...!!

belajar untuk Islam...
p/s:maaf tn.hj.gmbr yang di upload tanpa izin..=)
tn.hj. bahman selaku ayah kami dalam kelas therapeutic..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...