My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Thursday, September 2, 2010

ujian Allah itu bertandang lagi...


di sini,ana cuma meluahkn apa yg ana rasa...(alhamdulillah,rs tenang sikit...)
la tahzan....
azreen..kuat...la yukallifullohu nafsan illa wus'aha....(2:286)
Dia xkn uji seseorg hmba itu melainkn mgikut kemmpuan hmbaNya itu..
itulah tarbiyah langsung dr Allah..
aku masih mencari kekuatan..
"jika kamu ingin berjaya,maka bersolatlah..."
ber'dating' dgn Allah pd sisa2 mlm...mengadulah pdNya krn Dia sgt merindukn tangisan mu..
yaAllah...lykkah aku????
slps satu ujian selesai,Kau hadirkn 1 lagi ujian yg sama...
redha...
aku yakin,ada hikmahnya...
hikmahnya psti...ikhlas dan bermakna utkku...
katakan pd diri,AKU MESTI KUAT!!
kekuatan dr Allah..
jgn Kau biarkn hati ini disentuh oleh cinta selainMU...
kerana itu sgt2 myakitkan...
kadang2 aku terfikir,knp bgitu mudah mereka melafazkn 'cinta'????adakh itu satu bntuk pengabdian hakiki utk Allah..sedarlah,itu hy omongan kosong...adakah kerana aku???aku yg mjdikan fitnah utk mereka semua???
apa yg aku mmpu lakukan andai itu berlaku...??
aku xnk jdi fitnah buat kalian..T_T
jagalah hati..jangan mudah dirosakkn..
aku cuba utk memelihara diriku...yaAllah,x mmpu rasanya..
bila memohon kpdMu,aku mjdi kuat...
YaAllah...jujurnya aku jg xmmpu bila ujian ini bertandang lagi..
maafkn ana...
*mencuba utk setia pd yg satu...

"dan itu lah hakikat mujahadah..
melawan arus..rasa..yg manis zahirnya tapi pahit ditempuh tapi akhirnya..dpt ketenangan.."
syukran ustaz asyraf ats kata2 ini...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...