My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Saturday, September 4, 2010

subhanallah...terasa berat..


meniti malam2 terakhir ramadhan ni bt aku terfikir,"yaAllah...adakah malam lailatul qadar sudah berlalu...."maafkn aku yaAllah...
fikiran ligat memikirkn beratnya ujian ini...
ayat surah al-baqarah:216...benar2 menghiburkan hatiku + berkumandang lagu haikal'jauhnya syurga...(tersenyum...)
bagaimana yaAllah utk aku m'hadapi semua ni...terkadang mendatangkn lelah..tp cinta Kau x prnh mgecewakan aku...berhadapan dgn semua ini dlm tempoh waktu yg lama...(jagalah hatimu...)
ujian Tuhan...

Kepastian by inteam...(alhamdulillah...lemahnya air mata ini mengalir..yaAllah)

Ujian Tuhan kepada semua insan
Adalah kehidupan ini
Yang baik menjadi tuntutan
Yang buruk dijauhkan

Syurga yang dijanjikan
Bukanlah suatu khayalan
Tentang nikmat berpanjangan Ilahi

Neraka yang tercipta
Menghimpun azab derita
Tangisan kesengsaraan insan

Syurga adalah kelazatan
Terbentang buat hamba beriman
Yang kasihkan Tuhannya
Yang kasihkan Rasulnya
Yang kasih agamanya

Neraka tempat kemurkaan
Antara kedurjanaan insan
Yang lupakan Tuhannya
Yang lupakan Rasulnya
Yang lupa agamanya

Siapakah yang lebih mulia
Dari mereka yang tidak lupa
Janji Allah adalah kepastian
Dan nikmat syurga adalah indah

menembusi jalan keimanan..pertempuran nafsu dan kebaikan...
bila iman berbicara,aku akan kuat...kuatkn aku utk ujian yg bakal mengetuk pintu tarbiyahMU ya Rahman...
monolog Umar al-Mujahid..
"semakin ku usir,semakin ia hadir,
semakin ku lupakan,semakin ia mmbelenggu fikiran,ku sedar kini..HATIKU MILIK-MU..biarpun jauh ku larikan diri,
NAMUN IA TETAP MELINGKAR DI TANGKAI NALURI..."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...