My photo
kuala selangor, selangor, Malaysia
“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” [Imam Hasan Al-Basri]”

Sunday, May 20, 2012

ALLAH ITU PELINDUNG...

assalamu'alaikum..kepada sahabat-sahabat fillah di luar sana..lama kita tidak berhubung kan?dek kerana kekangan masa,lama sungguh x jenguk blog nih...^__^
semoga kalian sentiasa berada dalam rahmat Allah dan kasih sayang Ilahi..

MANUSIA..kadang2 kita lupa hakikat kepada satu kebenaran..
kebenaran bahawa FITRAH HIDUP KITA SEBAGAI HAMBA IAITU KITA AMAT-AMAT MEMERLUKAN ALLAH SEBAGAI PELINDUNG..

Bertanyalah (wahai Muhammad): “Siapakah Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan langit dan bumi?” Jawablah: “Allah”. Bertanyalah lagi: “Kalau demikian, patutkah kamu menjadikan benda-benda yang lain dari Allah sebagai pelindung dan penolong, yang tidak dapat mendatangkan sebarang manfaat bagi dirinya sendiri, dan tidak dapat menolak sesuatu bahaya?” Bertanyalah lagi: “Adakah sama, orang yang buta dengan orang yang celik? Atau adakah sama, gelap gelita dengan terang? Atau adakah makhluk-makhluk yang mereka jadikan sekutu bagi Allah itu telah mencipta sesuatu seperti ciptaanNya, sehingga ciptaan-ciptaan itu menjadi kesamaran kepada mereka?” Katakanlah: “Allah jualah yang menciptakan tiap-tiap sesuatu, dan Dialah Yang Maha Esa, lagi Maha Kuasa”. (Surah Ar-Ra’d ayat 16)

HAPPY IBADAH!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...